کارخانه فروش مخزن اسید

  • ۰
  • ۰

تاریخچه تولید مخازن:

از مخازن ذخیره سازی می توان برای ذخیره سوخت اضافی در زمان رکود اقتصادی بد یا افزایش قیمت نفت خام استفاده کرد. آن ها راهی برای داشتن یک تضمین نامه در برابر تغییرات اقتصادی هستند. هزاران سال است که انسان ها از مخازن برای ذخیره انواع مایعات استفاده می کنند. کلمه "مخزن" را می توان در تمدن های مختلف ردیابی کرد. "مخزن" در حال حاضر یک اصطلاح گسترده است که برای توصیف انواع تاسیسات ذخیره سازی مایعات، از مواد مختلف ساخته شده استفاده می شود. با این حال، از سال 1859، تکنولوژی مخازن به طور چشمگیری تغییر کرد. احتمالاً مخزن های چوبی قدیمی را دیده اید که برای ذخیره آب استفاده می شد. با کشف نفت، مخزن سنگین مورد نیاز بود، بنابراین مخازن آهنی جایگزین چوب شدند. با رشد جمعیت و اسکان در شهر ها و شهر های بزرگتر، فناوری های پیرامون صنعت آب نیز برای ارائه راه حل های ذخیره سازی آب در مقیاس بزرگ که برای همگام شدن با رشد مورد نیاز است، تکامل یافته اند. برای قرن ‌ها مخازن ذخیره ‌سازی آب از نظر اندازه محدود بودند زیرا فشار هیدرواستاتیکی از مخزن باعث می‌شد که لوله‌ های تحویل ترک بخورند یا سوراخ‌ هایی در ساخت‌ و ساز نمایان شود و در نتیجه باعث اختلال در عرضه شود. از آنجایی که مواد مورد استفاده برای ایجاد مخازن در طول قرن ‌ها بهبود یافت، به مخازن ذخیره آب اجازه داد بزرگ ‌تر و قابل اعتماد تر شوند.

پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن ماده ای است که اغلب با PVC (پلی وینیل کلرید) مقایسه می شود. اگرچه پلی پروپیلن به اندازه پی وی سی استفاده نمی شود، اما هنوز یک ماده مفید برای ساخت مخازن سفارشی است. یک ترموپلاستیک سفت و سخت کریستالی، پلی پروپیلن از پروپن یا مونومر پروپیلن تولید می شود. این یکی از ارزان‌ ترین پلاستیک‌ های موجود امروزی است و هم به‌عنوان پلاستیک و هم فیبر در صنایعی مانند خودروسازی، مونتاژ مبلمان و بخش هوافضا استفاده می‌شود. به دلیل استحکام و ارزانی نسبی ساختار پلی پروپیلن، در کاربرد های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت شیمیایی و جوش پذیری خوبی دارد که آن را برای صنعت خودرو، کالاهای مصرفی، بازار مبلمان و کاربردهای صنعتی مانند مخزن سفارشی ایده آل می کند.

تفاوت پلی پروپیلن و پلی اتیلن:

پلی اتیلن و پلی پروپیلن هر دو نوع پلاستیک هستند و پلیمر هستند. کلمه "poly" به معنای "تعدادی" است و بنابراین، پلیمر ها موادی هستند که از تعداد زیادی واحد کوچک تر در کنار هم تشکیل شده اند. بیشتر پلیمر ها را می توان به قطعات مجزا تقسیم کرد که به عنوان بلوک های سازنده پلیمر عمل می کنند و به این واحد ها "مونومر" می گویند. واحد مونومر پلی اتیلن اتیلن است در حالی که واحد مونومر پلی پروپیلن پروپیلن است. تفاوت اصلی بین پلی اتیلن و پلی پروپیلن این است که پلی اتیلن از طریق پلیمریزاسیون واحدهای مونومر اتیلن تشکیل می شود در حالی که پلی پروپیلن از طریق پلیمریزاسیون واحدهای مونومر پروپیلن تشکیل می شود.

مخزن پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن یک ترموپلاست سبک و بادوام است که چگال تر، سفت تر و قوی تر از پلی اتیلن است و همچنین دارای نقطه ذوب بالایی است. پلی پروپیلن به دلیل استحکام بالا و استحکام ساختاری خوب، می تواند به راحتی با استفاده از فرآیندهای جوشکاری مختلف با استفاده از تجهیزات هوای گرم، اکستروژن و همجوشی در مخازن ساخته شود. به عنوان یک نتیجه از بسیاری از ویژگی های مفید پلی پروپیلن، مخزن ساخته شده از این ماده برای انواع کاربرد ها ایده آل هستند و به طور فزاینده ای در محیط های سخت کارخانه های فرآوری فولاد مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد های مخزن پلی پروپیلن شامل ذخیره سازی آب آشامیدنی و طیف گسترده ای از مواد شیمیایی ملایم تا تهاجمی از جمله سولفید هیدروژن، اسید اولئیک، محلول های عکاسی، کربنات پتاسیم، هیدروکسید منیزیم و بسیاری موارد دیگر است. مخزن پلی پروپیلن دارای مزایا گسترده و برجسته است که این مزایا شامل یک ساختار بدون درز است که مقاومت ضربه ای بیشتر و مقاومت برتر در برابر زنگ زدگی، خوردگی، مواد شیمیایی و افزودنی های سوخت را برای آن ها فراهم می کند. علاوه بر این، این مخزن عملاً تخریب ناپذیر نسبت به مخازن فلزی که مستعد شکستگی و نشتی هستند، طول عمر بیشتری نیز دارند. مخزن پلی پروپیلن را می توان بر خلاف مخازن فلزی به راحتی برای جا دادن در محفظه های مخزن قالب بندی کرد و نصب آن ها ساده است. یکی از روش های رایج ساخت مخزن پلی پروپیلن از طریق فرآیند قالب گیری تزریقی است.

فرایند تولید و ساخت مخزن پلی پروپیلن:

در این فرآیند، گلوله های ذوب شده پلی پروپیلن به داخل یک حفره قالب باز تزریق می شود که سپس بسته می شود. در مرحله بعد، پلی پروپیلن گرم شده با استفاده از آب یا سیالات دیگر خنک می شود که در سیستم خنک کننده قالب به گردش در می آید و بنابراین برای استخراج گرما استفاده می شود. سپس مخزن پلی پروپیلن در قالب تحت فشار بالا نگه داشته می شود تا زمانی که جامد شود و بتواند از قالب خارج شود.

کاربرد مخزن پلی پروپیلن:

مخزن پلی پروپیلن به طور گسترده در آب تمیز، فاضلاب، تصفیه پساب، پردازش مواد غذایی، استخر شنا، صنایع شیمیایی و دارویی برای ذخیره سازی و همچنین مخازن مخلوط استفاده می شود. پلی پروپیلن سخت ترین و سفت ترین پلی الفین است و مطابق با توصیه ها و دستورالعمل های تولید کالاهای مصرفی و تماس با مواد غذایی است.

طول عمر مخزن پلی پروپیلن:

یک راه ثابت کلی برای تعیین طول عمر مخزن پلی پروپیلن وجود ندارد. همانطور که لیست زیر نشان می دهد، بسیاری از متغیر ها بر طول عمر مخزن تأثیر می گذارند. با این حال، هر چه یک مخزن بیشتر در اطراف کارگاه جابجا شود، مخزن در معرض فشار فیزیکی بیشتری از بلند کردن، بارگیری و حرکت فیزیکی مخزن قرار می گیرد. یکی دیگر از عواملی که بر طول عمر کلی یک مخزن پلی پروپیلن تأثیر می گذارد، ویژگی های آب و هوا هستند. آیا مخزن در فضای باز نگهداری می شود؟ به طور کلی، مخزن هایی که در هوای آزاد در آب و هوای جنوبی استفاده می شوند، نسبت به آب و هوای شمالی در معرض آفتاب شدید تری قرار دارند. حتی اگر رزین های پلی پروپیلن مورد استفاده در بیشتر مخازن ذخیره سازی دارای بازدارنده های UV هستند، اشعه ماوراء بنفش همچنان بر طول عمر هر مخزن پلی پروپیلن اثر منفی می گذارد. به دلیل بسیاری از عوامل ناشناخته برای هر محیط و کاربرد سیال همانطور که در بالا ذکر شد، طول عمر مخزن می تواند متفاوت باشد. بسیاری از برنامه های ذخیره سازی و توزیع بسیار مناسب، کاربرد های دیگر می تواند بسیار سخت باشد و در نتیجه مخازن را به عمر کوتاهی محدود می کند. اغلب مخزن های پلی پروپیلن بیشتر از 30 سال یا در مواردی بیشتر طول عمر مفید دارند.

چگونه می توان تشخیص داد که یک مخزن پلی پروپیلن هنوز برای استفاده ایمن است؟

همانطور که یک مخزن ذخیره مایع شروع به نشان دادن سن خود می کند، می توانید شکاف های ظریف یا ترک های مویی را مشاهده کنید. هر مخزن را از نظر وجود ترک یا سایش بررسی کنید. این ترک های ریز با گذشت زمان شدید تر و قابل مشاهده تر می شوند و به ترک های استرس تبدیل می شوند. انداختن نور در داخل مخزن می تواند در معاینات بصری مفید باشد، زیرا ترک استرس با یک منبع نور داخلی راحت تر تشخیص داده می شود. مخزن فراتر از طول عمر خود نیز هنگام ضربه زدن شکننده تر به نظر می رسد و در نتیجه ممکن است در اثر ضربه ترک بخورد. بازرسی ‌های منظم و سالانه مخزن باید بخشی عادی از برنامه ایمنی و نگهداری شما باشد. هنگامی که مخزن علائم فرسودگی را نشان می دهد یا به طور دیگری مشخص می شود که ایمن نیست، بهتر است آن را تعویض کنید.

قیمت مخزن پلی پروپیلن:

مخزن پلی پروپیلن به دلیل کیفیت بالا و طراحی برتر برای برداشت آب باران و ذخیره آب شهرت یافته اند. قیمت مخزن پلی پروپیلن می تواند تحت تأثیر تعداد بازیکنان زنجیره فروشی قرار گیرد. اگر کارخانه ای بتواند مستقیماً به مردم بفروشد، قیمت مخزن پلی پروپیلن باید کمتر باشد. اما اگر یک صف طولانی از نمایندگان، توزیع کنندگان، خرده فروشان قبل از رسیدن مخزن به مشتری وجود داشته باشد، قیمت مخزن پلی پروپیلن می تواند به طور طبیعی بالا باشد. بدیهی است که عرضه و تقاضا در بازار یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت مخزن پلی پروپیلن است. گارانتی ها یا گارانتی های عرضه شده با مخازن معمولاً در قیمت مخزن پلی پروپیلن محاسبه می شود. مخزن پلی پروپیلن با کیفیت بالاتر و پرهزینه تر ممکن است دارای گارانتی طولانی باشد.

از عوامل دیگری که در قیمت مخزن پلی پروپیلن موثر است می توان به ابعاد و وزن و ظرفیت مخزن اشاره کرد. همچنین نوسانات بازار در تعین قیمت مخزن پلی پروپیلن بی تاثیر نبوده است. اتصالات جهت نصب نیز در مشخص کردن قیمت مخزن پلی پروپیلن سهیم می باشد همچنین نوع نصب مخزن در تعین قیمت مخزن پلی پروپیلن موثر است. نوع کاربرد یا استاندارد بودن محصول نیز را می توان یکی از دلایل دیگر در تعین قیمت مخزن پلی پروپیلن نام برد.

کارخانه تولید مخزن پلی پروپیلن پایپ ایران:

کارخانه مخزن پلی پروپیلن پایپ ایران، با پشتوانه چندین سال تجربه مدیران آن در زمینه تولید مخزن پلی پروپیلن با بهره گیری از جدید ترین فن آوری های روز دنیا، با کیفیت ترین مخزن پلی پروپیلن را تولید و ارائه می نماید و با بهره گیری از دانش روز و مساعدت مشتریان گرامی درصدد پیشرفت و نو آوری روزافزون می باشیم. نخستین شعار شرکت مشتری مداری بوده و اهداف و برنامه های خود را بر آن بنا نهاده ایم.کارشناسان فروش مخزن پلی پروپیلن پایپ ایران همیشه برای کمک به شما عزیزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده ای در زمینه تولید مخزن پلی پروپیلن برای طیف گسترده ای از بخش ها دارند. برای راهنمایی یا اطلاعات بیشتر در خصوص تولید مخزن پلی پروپیلن و استعلام قیمت مخزن پلی پروپیلن با کارشناسان و متخصصان پایپ ایران از طریق شماره تماس های 09128405915 و 02166483199 در ارتباط باشید.هدف ما در آینده افزایش صادرات و گسترش استفاده از مواد پلیمری با ساختن برند پایپ ایران به یک برند معتبر در بازار داخلی و بین المللی و افزایش سهم بازار آن است.